أخبار

المذيعة سمر نديم تستغيث لإنقاذ رجل الشارع

كتبت هدي العيسوي
 
تداول رواد مواقع التواصل الإجتماعي، خلال الساعات القليلة مقطع فيديو للمذيعة سمر نديم، ظهرت فيه وهي تستغيث لإنقاذ راجل ينام في الشارع وحالته الصحية سيئة جدا .
وعلقت نديم عبر الفيديو، قائلة :”رحت ليه تانى يوم ولقيته بنفس الوضع ونفس النومة ، الراجل ده محتاج رعاية محتاج رحمة محتاج انسانية”.
وتابعت المذيعة :”من اللحظة دى لقيت نفسي بقول مش هاسيبك هنا تانى ، والحكاية فى كلمات بسيطة ( اسعاف – مستشفى – رعاية طبية – اهل عم جمال جم – تواصل مع وزارة الصحة – حجز فى الرعاية حتى يتلقى العلاج ) “.
وأضافت :”كلمات بسيطة تحمل فى تفاصيلها الكثير من الالم الكثير من الوجع الكثير من الرحمة التى نريدها فى قلوبنا حتى نستحق لقب انسان “.
وأوضحت :”كل تفصيلة عيشتها فى كام ساعة مع عم جمال من اول ما قربت منه وشوفت حالته لغاية ما الإسعاف جت وركبت جنبه وانا شايفه فى عينه كلام عاجز اللسان عن نطقه ، عم جمال مكانش بيتكلم خالص ، لكن عينه كانت بتقول الحمد لله فى حد حس بيا ، واتحمى فى المستشفى وعرفت ان جنبه اليمين مليان قرح لإنه مكانش بيتحرك لفترة كبيرة “.
وأختتمت نديم رسالتها قائلة :”وكمان اهله ناس على اد الحال لكنهم مش هما اللى رموه ، هو اللى كان بيسيبهم ويمشي ، ولغاية ما ربنا ارسل جنوده على الارض من لين القلوب اللى شافت عم جمال واتحجز في المستشفى”.
تفاصيل تخلى الحجر يلين ويتمنى انه يبقى انسان
حقا مثال مشرف يحتزى به زهرة مصر

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى